+- +-

Linkkivinkit

http://www.suomenautohuolto.fi

http://www.piipaa.info

http://alk.tiehallinto.fi/alk/

http://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/

 

Statistiikka

Jäseniä
Yhteensä: 7784
Uusin: DUlrich
Uusia tässä kuussa: 162
Uusia tällä viikolla: 6
Uusia tänään: 6
Statistikka
Viestejä yhteensä: 38989
Aiheita yhteensä: 5285
Eniten paikalla tänään: 48
Eniten paikalla koskaan: 138
(16.03.14 - klo:20:20)
Käyttäjiä linjoilla
Jäseniä: 1
Vieraita: 23
Yhteensä: 24

Syntymäpäivät tänään

Kirjoittaja Aihe: V70 2.5tdi vm 00-01 jakopään- ja syöttöpumpun hihnan vaihto?  (Luettu 9113 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volle68

  • Alokas
  • *
  • Viestejä: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • Landia Areena JEE...
Olisi tarkoitus vaihtaa hihnat ,rullat,kuniggaspultti ja vesipumppu 2.5 tdi volvoon.
Oisko missään ohjeita vaihtotyölle ja onko mitään erityistä mitä pitää
huomioida. Millainen on jakohihnan kireys,hoitaako kiristin rulla,vaan täytyykö
sitä esi kiristää. Ruuvien momentit olis kiva tieten tietää.
Tehot on myös hukassa ja tietokone ilmoittaa silloin tällöin moottorisysteemin
vikaa ja sytyttää moottorin kuvan ja oranssin kolmion. merkkilamput sammuu
itekseen ,muttei anna kuitenkaa tehoja,vaikkei mitään vikaa ilmoitakkaan ja merkkilamput ovat pimeinä
« Viimeksi muokattu: 05.03.12 - klo:18:03 kirjoittanut volle68 »



Poissa Nercs

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 3697
  • Sukupuoli: Mies
  • Landia Areena JEE...
Vs: V70 2.5tdi vm 00-01 jako- ja syöttöpumpun hihnan vaihto?
« Vastaus #1 : 05.03.12 - klo:17:39 »
Lukaise tuo niin varmaakin siitä se lähtee ja muista hommata kaikki osat kerralla.
http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=340.0


Ja tuossa on linkki jossa kuvia kun sitä katselee.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=788792&sid=508ae2ae3bae6cd3476fb6c35870b7ba

Ja kun selaimena coogle tuon linkin takana olevan tekstin saa Suomeksi  kun kääntää ja ne kiristysmomentit on silloin selvillä.
« Viimeksi muokattu: 05.03.12 - klo:18:44 kirjoittanut Nercs »
Vieras

Poissa volle68

  • Alokas
  • *
  • Viestejä: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • Landia Areena JEE...
Hilppeet vaihdettu ja pumppu säädetty korvakuulolla. Kaikin puolin kävi ja
kiersi hyvin,mutta sytytti moottorisysteemin merkkivaloa.
Nyt kuiten käytetty pajalla säädössä.
Asentaja sanoi ettei pahasti ollut pielessä,mutta sinne tais jäädä
moottorisysteemin merkkilamppu, kun ei enään ruennut palamaan,vaikka
kuinka yritti. Kadonneet tehotkin löytyi. On vissiin aika tarkka säädöilleen.
Hintaa oli säädöllä alle 50e
« Viimeksi muokattu: 03.04.12 - klo:22:36 kirjoittanut volle68 »

Poissa HAL

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 4686
  • Sukupuoli: Mies
  • Leuka vasten rintaa kohti uusia pettymyksiä
Hilppeet vaihdettu ja pumppu säädetty korvakuulolla. Kaikin puolin kävi ja
kiersi hyvin,mutta sytytti moottorisysteemin merkkivaloa.
Nyt kuiten käytetty pajalla säädössä.
Asentaja sanoi ettei pahasti ollut pielessä,mutta sinne tais jäädä
moottorisysteemin merkkilamppu, kun ei enään ruennut palamaan,vaikka
kuinka yritti. Kadonneet tehotkin löytyi. On vissiin aika tarkka säädöilleen.
Hintaa oli säädöllä alle 50e

Itsellä vähän rajottunutta toi diisseli tuntemus, mut mitä oon kuullu ja lukenu
niin Volvo taitaa olla tosiaankin aika tarkka ton syöttöpumpun säädön suhteen.
Audi 100 2.3E -92 ("elinten luovuttaja")
Audi 100 2.6E Avant -94
Audi A6 1.9Tdi -95

Poissa rescue73

  • Alokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Landia Areena JEE...
Moi, paljonko olette ajaneet/uskaltaneet ajaa  :-\ noilla vw koneella olevien volvojen jakopäänosilla, omalla näyttää ajetun muutaman kerran 120000km jakopäällä ja pumpun remmillä 60000km viisi kertaa. Jos oikeen muistan niin moottorin ollessa VW:n pellin alla vaihtoväli noille 90000km ja 45000km  ::) eli joutuuko sotkea kädet heti vai nyt?   (jakopäällä menty nyt 105000km, pumpunremmillä 45000km)

Poissa Nercs

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 3697
  • Sukupuoli: Mies
  • Landia Areena JEE...
Kuten hyvin tiedät vastuu on auton omistajalla mutta teinä kyllä vaihtaisin ne hihnat kun siinä tuo 4v kanssa vaikuttaa.Ajaessa ei tarvitse jännittää ja jokin hihnanhinta on aika pieni summa siitä kun kansiremppaa joutuu tekemään
http://www.autoverkko.fi/jakohihnan-vaihto/
« Viimeksi muokattu: 12.08.12 - klo:12:39 kirjoittanut Nercs »
Vieras

Poissa HAL

  • Kenraali
  • **********
  • Viestejä: 4686
  • Sukupuoli: Mies
  • Leuka vasten rintaa kohti uusia pettymyksiä
Kuten hyvin tiedät vastuu on auton omistajalla mutta teinä kyllä vaihtaisin ne hihnat kun siinä tuo 4v kanssa vaikuttaa.Ajaessa ei tarvitse jännittää ja jokin hihnanhinta on aika pieni summa siitä kun kansiremppaa joutuu tekemään
http://www.autoverkko.fi/jakohihnan-vaihto/

Täältä ääni tälle kannalle  ;)
Audi 100 2.3E -92 ("elinten luovuttaja")
Audi 100 2.6E Avant -94
Audi A6 1.9Tdi -95

Poissa Kaldonia

  • Vänrikki
  • *******
  • Viestejä: 704
  • Landia Areena JEE...
Vaihda heti, suosittelen.

Poissa plussa

  • Alokas
  • *
  • Viestejä: 28
  • Sukupuoli: Mies
Mulla kesti toi ruiskupumpun hihna reilun 90 000 km. Tuli yllätyksenä, että ovat erilliset hihnat - pitäisi varmaan tätä foorumia lukea useammin. Vaihtoon meni myös jakopään remmi kun 4v. tuli täyteen. Sen tosiaan vaihdattaisin viimeistään Volvon ohjeen mukaan.
V70 -00 2,5 TDI mkII, ~315tkm (vasta)

Poissa mkoski

  • Alokas
  • *
  • Viestejä: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo on nro1.
Volvolla mittarissa 410tkm ja just tarkistin huoltokirjaa niin pumpunremmi pyörinyt reilut 121tkm ja jakopää 103tkm
 hmm.. Remmien vaihto alkaa siis olla käsillä jos vaihtoväli on pumpun remmille tuo 60tkm ja jakopäälle 90tkm.
vesipumppu varmaan sama vaihtaa kanssa..
Volvo V70TDI vm.01 aj.410tkm

 

Uusimmat aiheet

Volvo v 70 01 2.4 röplöttää tyhjäkäynnillä ja kaasu ei vastaa, uusi läppäkotelo by ozzy
25.10.14 - klo:21:42

V40 valojen korkeudensäätömoottori by Pilotti
25.10.14 - klo:21:17

V70 d52002alapallonivelen vaihto by D5-2002
25.10.14 - klo:20:51

RSS Volvo Cars Finland

Volvo Car Corporation kehittää aktiivisia turvallisuusjärjestelmiä uudessa testilaitoksessa
Volvo –kiertueen kautta ammattilaisten seuraan
Volvo turvallisuustekniikka vähentää peräänajojen riskiä moottoriteillä jopa 42 prosentilla
Vertailutesti tuotti kiistattomia tuloksia: Volvo välttää tehokkaimmin onnettomuuksia
Volvo S60 saavutti huipputuloksen vaativassa törmäystestissä
Täysin uudelle Volvo V40 -mallille ennätyksellinen arvosana törmäystesteissä
Powered by EzPortal